niedziela, 17 sierpnia 2014

Toyota pomaga i implementuje Kaizen Toyota Production System TPS

#Toyota #TPS  #kaizen #CSR

Kilka miesięcy temu do Toyoty zgłosili się przedstawiciele Food banku (Bank Żywności), z prośbą o pieniądze. Ich prośba została odrzucona. Ktoś w Toyocie wpadł na genialny pomysł jak lepiej obdarować i wesprzeć tą organizację non profit!

Postanowili ulepszyć ich proces zarządzania, tak aby jeszcze lepiej wykorzystywali powierzane im towary.

Lecimy z tymi Case Study!

Spójrz najpierw na rysunek po prawej. Widzisz TPS - House. Czyli Toyota Production System "dom".

Na razie może nie wiele będzie Ci mówił, dlatego nie omówię tej grafiki tylko pokażę zastosowanie tego w życiu!

Inżynierowie Toyoty dokonali wielu zmian, niektóre były malutki. Np zainstalowano na lini pakującej lampkę sygnalizacyjną aby pracownicy mogli poinformować szybko kierownika zmiany, że mają problem na swoim stanowisku.

Najlepiej widoczne zmiany zostały dokonane jednak w miejscu "obsługi klientów" czyli tam gdzie są wydawane i spożywane produkty.

Poniżej prezentuje oryginalne zdjęcia i plan zaobserwowany pierwszego dnia.


Informacje o Case Study:

Klient:
The Community Kitchen & Food Pantry of West Harlem

Informacje ogólne:
Serwują około 50 000 posiłków miesięcznie - zupa oraz drugie danie.
Śniadania - 2 razy w tygodniu.
Obiady - od poniedziałku do piątku.
Obsługują KAŻDEGO kto się pojawi!
Dziennie mają około 300 - 500 klientów.

Wykryto następujące błędy:
W związku z tym, że klienci czekali w długich kolejkach na zewnątrz. Kuchnia działała jedynie w 77% swoich maksymalnych możliwości.
Klienci czekali w kolejkach na zewnątrz - co narażało ich na kaprysy pogody.
Długie kolejny na zewnątrz utrudniały komunikację oraz przeszkadzały "sąsiadom".
Pojawiały się opóźnienia i przestoje pomiędzy otrzymaniem jedzenia a zajęciem miejsca przez klienta.

Wdrożone zmiany:
Poprzedni proces polegał na wpuszczaniu do środka po 10 klientów, gdzie byli następnie zbiorowo obsługiwani. Zmieniono to na obsługę "jeden na jednego".
Zlikwidowano problem wolnych miejsc przez "doprowadzanie" klientów do wolnych krzeseł.

Szkic procesu po zmianach wyglądał następująco:



Zyski:
Dzięki wdrożonym zmianą czas oczekiwania w kolejce na zewnątrz zmalał z 1,5 godziny do 18 minut!

To nie wszystkie działania i Case Study Toyoty non profit.
Pora na dostarczanie żywności głodnym rodziną z Rockaways



Tu znów Toyota wsparła Banki Żywnościowe.

Co udało im się uzyskać:
Zmniejszenie wielkości pudełek pozwala na transport 1260 sztuk, przedtem zaledwie 864 (WZROST o 50%!)
Zmniejszenie czasu pakowania jednego pudełka z 3 minut do 11 sekund!!!

Całkowity czas dostarczania produktów zmniejszył się z 3 godzin o ponad połowę, do zaledwie 1:15 minut!

Podsumowanie, lubię dobrze wprowadzonego Kaizen'a. Super jak pozbywamy się MUDA.

Toyota miała genialny pomysł aby nie dawać swoich pieniędzy tylko podzielić się swoją wiedzą! Prezentuje postawę firmy CSR (Społeczna odpowiedzialność biznesu (przedsiębiorstw) (z ang. CSR – Corporate Social Responsibility).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz