wtorek, 26 sierpnia 2014

Jak firmy tworzą i kradną Brand Hero.

#bradnHero #Żabka #pożyczkiOptima

Kiedy dana marka posiada rozpoznawalnych Brand Hero – czyli maskotki marki. Może w dużo mniej inwazyjny sposób promować się. Jeśli ich bohater jest jednoznacznie powiązany z ich marką, jak na przykład serce i rozum z Orange. Mogą promować tylko ich nie wspominając o własnej marce. Klienci sami będą powtarzać nasze hasła reklamowe.

Aby stworzyć rozpoznawalnego Brand Hero potrzeba 2 rzeczy:
1. Dobrego pomysłu
2. Środków na promowanie go

Niestety nie wszystkie firmy posiadają te dwa punkty. Więc szukają dróg na skróty. Kradnąc, inspirując lub podpatrując pomysły od innych firm.




Żabka postanowiła nieco zainspirować się – ukraść brand hero z serialu i filmu Pingwiny z Madagaskaru. Głównym dowódcą jest tam Skipper który powtarza bardzo często hasło „SZEREGOWY!!!”. Głos podkłada w serialu znany Polski lektor Grzegorz Pawlak. Wykorzystano głos Pawlaka do ich postaci która również w ich reklamie mówi „SZEREGOWY!!!”.

W podobny sposób Pożyczki Optima pożyczyły sobie Brand Hero z filmu Ted. Niestety ich decyzja jest dość kontrowersyjna. Ponieważ misio z filmu Ted ma dość nieokrzesane poczucie humoru.

Zdjęcie:
Grzegorz Pawlak Reklama Vocaler, Youtube.com



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz