Kiedy dana
marka posiada rozpoznawalnych Brand Hero – czyli maskotki marki. Może w dużo
mniej inwazyjny sposób promować się. Jeśli ich bohater jest jednoznacznie
powiązany z ich marką, jak na przykład serce i rozum z Orange. Mogą promować
tylko ich nie wspominając o własnej marce. Klienci sami będą powtarzać nasze
hasła reklamowe.
Aby stworzyć
rozpoznawalnego Brand Hero potrzeba 2 rzeczy:
1. Dobrego
pomysłu
2. Środków
na promowanie go
Niestety nie
wszystkie firmy posiadają te dwa punkty. Więc szukają dróg na skróty. Kradnąc,
inspirując lub podpatrując pomysły od innych firm.
Żabka postanowiła nieco zainspirować się – ukraść brand hero
z serialu i filmu Pingwiny z Madagaskaru. Głównym dowódcą jest tam Skipper
który powtarza bardzo często hasło „SZEREGOWY!!!”. Głos podkłada w serialu
znany Polski lektor Grzegorz Pawlak. Wykorzystano głos Pawlaka do ich postaci
która również w ich reklamie mówi „SZEREGOWY!!!”.
W podobny sposób Pożyczki Optima pożyczyły sobie Brand Hero
z filmu Ted. Niestety ich decyzja jest dość kontrowersyjna. Ponieważ misio z
filmu Ted ma dość nieokrzesane poczucie humoru.
Grzegorz Pawlak Reklama Vocaler, Youtube.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz