Bardzo lubię sytuacje kiedy jeden biznes wspiera drugi.
Mimo, że ten Case Study z Fabryki Słów jest dość stary bo z roku 2006 ale z
przyjemnością o nim napiszę.
Szukając jakieś lekkiej lektury na lato znalazłem w
bibliotece książkę Coś mocniejszego autorstwa Rafał A Ziemkiewicza. Polska
fantastyka – pomyślałem i od razu uśmiechnąłem się, może coś dobrego tam
znajdę!
Moją uwagę bardzo mocno przyciągnęło opowiadanie „Żadnych
marzeń”. W którym Rafał A Ziemkiewicz przy pomocy swojego alter ego czyli Rafał
Aleksandrowicza naśmiewa się z książki Operacja Dzień Wskrzeszenia. Autorem tej książki był Andrzej Pilipiuk który pracuje
również dla wydawnictwa Fabryka Słów. ODW również zostało wydane w 2006 roku.
Od razu poczułem, że wygląda to jak wojna marek opisywałem podobną w sprawie Plus vs Orange. Ale bardziej jest to podobne do wojny Saturn vs Media Markt. Obie firmy w reklamach promują siebie na wzajem. Właścicielem obu tych firm jest ta sama korporacja!
W ostatnim opowiadaniu „Eliksir szczęścia” Rafał
Aleksandrowicz spotyka najsławniejszą postać polskiej literatury Jakub
Wędrowycza!
Mamy tu przykład przenikania się uniwersów który opisywałem
na podstawie Marvela oraz Polsatu.
Bardzo pozytywny case study. Polecam takie rozwiązania!

Obecnie piwo Perła już tak nie smakuje dobrze. I z łatwością można kupić je w całej Polsce.4
Źródła:
Zdjęcie Piwo Perła – Wikipiedia
Zdjęcie Piwo Perła – Wikipiedia
Zdjęcia książka Rafała A Ziemkiewicza - Coś mocniejszego –
Empik.pl
Warto korzystać z rożnych form promocji, współpraca dwóch lub więcej firm na pewno przynosi wiele korzyści. Ciekawy artykuł.
OdpowiedzUsuń