środa, 10 września 2014

Wzajemne wspieranie biznesu - Fabryka Słów

#Ziemkiewicz #Pilipiuk #fabrykaslow #casestudy

Bardzo lubię sytuacje kiedy jeden biznes wspiera drugi. Mimo, że ten Case Study z Fabryki Słów jest dość stary bo z roku 2006 ale z przyjemnością o nim napiszę.

Szukając jakieś lekkiej lektury na lato znalazłem w bibliotece książkę Coś mocniejszego autorstwa Rafał A Ziemkiewicza. Polska fantastyka – pomyślałem i od razu uśmiechnąłem się, może coś dobrego tam znajdę!

Moją uwagę bardzo mocno przyciągnęło opowiadanie „Żadnych marzeń”. W którym Rafał A Ziemkiewicz przy pomocy swojego alter ego czyli Rafał Aleksandrowicza naśmiewa się z książki Operacja Dzień Wskrzeszenia. Autorem  tej książki był Andrzej Pilipiuk który pracuje również dla wydawnictwa Fabryka Słów. ODW również zostało wydane w 2006 roku.
Od razu poczułem, że wygląda to jak wojna marek opisywałem podobną w sprawie Plus vs Orange. Ale bardziej jest to podobne do wojny Saturn vs Media Markt. Obie firmy w reklamach promują siebie na wzajem. Właścicielem obu tych firm jest ta sama korporacja! 

W ostatnim opowiadaniu „Eliksir szczęścia” Rafał Aleksandrowicz spotyka najsławniejszą postać polskiej literatury Jakub Wędrowycza!
Mamy tu przykład przenikania się uniwersów który opisywałem na podstawie Marvela oraz Polsatu.
Bardzo pozytywny case study. Polecam takie rozwiązania!

P.S. Czytając to ostatnie opowiadanie, nieco się wzruszyłem widząc ten product placement – Piwo Perła. 8 lat temu był to niewielki lokalny browar. Pamiętam kiedy w okolicach 2000 roku zaczytywałem się ze znajomymi w przygodach Jakuba Wędrowycza, również polowaliśmy na ten nektar bogów – piwo Perła. Nie było łatwo wtedy kupić ten wyrób. Jeden znajomy dopiero zdobył go jadąc do Chełmna i tam zakupił duże zapasy którymi chwalił się :-)
Obecnie piwo Perła już tak nie smakuje dobrze. I z łatwością można kupić je w całej Polsce.4

Źródła:
Zdjęcie Piwo Perła – Wikipiedia

Zdjęcia książka Rafała A Ziemkiewicza - Coś mocniejszego – Empik.pl 

1 komentarz:

  1. Warto korzystać z rożnych form promocji, współpraca dwóch lub więcej firm na pewno przynosi wiele korzyści. Ciekawy artykuł.

    OdpowiedzUsuń