poniedziałek, 5 września 2011

Dlaczego wybieramy Coca-cole a nie Pepsi mimo, że Pepsi nam bardziej smakuje

Ostatnio czytałem książkę świetną książkę Martina Lindstroma "Buy-ology". Opisywał w niej między innymi badania naukowe dotyczące różnic w ocenie i postrzeganiu 2 tytanów rynku Caca-Cola oraz Pepsi.

Wynika z badań, że większość ludzi preferuje smak Pepsi.Pod warunkiem, że nie widzi marki oraz opakowania produktu.

Jeżeli klienci widzą butelkę oraz logo produktu zdecydowanie wolą pić Coca Cole.

Z tego badania wynika jasno: Jeżeli rozwijasz jakąś firmę od samego początku musisz bardzo dbać o swoją markę - to może zapewnić Ci niesamowity sukces!

Notka: Martin Lindstrom jest również jednym z największych
guru w sprawach brandingu i neuromarketingu. BBC nazwało go „światowym futurologiem marki”. Założył pierwszą agencje reklamową w wieku 12 lat. Obsługiwał między innymi następujące korporacje: American Express, The Walt Disney Company, , Ericsson, Pepsi, Philips, Yellow Pages, Microsoft, Mars czy Mercedes-Benz, McDonald's, Gillette.

Martin Lindstrom jest autorem również kilku innych świetnych książek. Zdecydowanie muszę przeczytać "BrandWashed".


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz